Dag 09 – Min tro

Jag har alltid varit såå fundersam om allt med tro att göra. Jag är också väldigt intresserad av att sitta och disskutera om olika tron, för det finns så mycket frågor som det inte finns svar på! Jag ser nästan en sanning i varje tro jag vet om. Jag tror inte på en och samma sak, jag tror typ lite av varje. Men jag kan ändå tycka att det kan låta så omöjligt med vissa frågor man ställer. Typ det var gud som skapade människan, men "gud" var väl också en människa så vad blev han skapad av då? Den "gud" blev skapad av måste ju ha varit guden före han? Och så fortsätter det så? Vet inte om jag kan tro på Big Bang heller, för hur skulle en explosion kunna skapa träd, hav, djur, insekter, jord, vatten osv. Det är som att en explosion kunde tänka, jag menar hallåå? Nä, jag försår mig verkligen inte på vissa saker. Tänk tillexempel att vi är omringade av lögnare i våran värld idag, och lögnare måste ju ha funnits när "gud" också fanns. Så tänk om det hängde just på EN person som skulle sprida budskapet om gud vidare, och han var en lögnare. Behöver ju inte vara så, men det är det jag menar att det finns så många frågor det inte finns svar på. Och en sak till, dom säger att universum är oändligt varför ska våran planet jorden vara den enda planeten med liv på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0