makeover del 1


FÖRE


Steg ett: Sätt först upp de översta hårlagret i en klämma, eftersom de håret inte ska voulme mastras.
Börja sedan tupera!

Steg två: Volume master på tuperingen + spraya lätt efter varje lager!

Steg tre: Håret du hade i klämman tar du ner och tuperar det som vanligt utan volume master.
Borsta sedan igenom håret så de inte blir mellanrum på tuperingen.
Sektionera sedan upp håret innan du ska börja locka!

Steg fyra: Börja locka håret! Detta är ganska svårt och förklara, men dom flesta vet hur man lockar håret
med plattång annars finns de tutorials på youtube, eller så funkar en locktång också!

Steg fem: Här var de nästan färdigt. Man kan också sära på lockarna lite om man inte vill ha lika brett
resultat på lockarna. Spraya igenom håret!


EFTER

Detta var alltså med färdiga sminket också. Och så kan jag lägga ut på enbart sminkningen senare också!
Dom här bilderna är alltså från nian när vi skulle göra en "Makeover artikel" till en skoltidning som tyvärr aldrig
blev av. Bilderna har bara legat på en mapp i min dator så tänkte att jag kunde visa lite här i bloggen.
Jag har fler bilder också på 2 modeller till som jag kan visa lite senare i omgångar.
Jag stylade och så hade jag lite hjälp på sidan av Elina & Slava. Och Olivia fotade om jag minns rätt?
Och på dom här bilderna är alltså Sarah Björck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0